manaserver.ir manaserver.ir .

manaserver.ir

چرا سرورهای مجازی ماناسرور را انتخاب کنیم؟

چرا سرورهای مجازی ماناسرور را انتخاب کنیم؟
 

سرور اختصاصی مجازی دسته‌ای از سرویس‌های اختصاصی است و منابع تخصیص داده شده به آن بخشی از یک سرور اختصاصی کامل است. فضا، پردازنده، رم و دیگر امکانات این سرویس در مقایسه با هاست اشتراکی بیشتر بوده و کاربر امکان مدیریت و تنظیمات داخلی سرور را بصورت مستقیم در اختیار دارد.
کلمه مجازی در نام‌گذاری این سرویس به دلیل نحوه تقسیم منابع سرور اصلی است که با استفاده از انواع نرم‌افزارهای مجازی ‌ساز آن را به سرورهای کوچکتر تقسیم می‌کند. سرویس Vdsبیشتر مناسب کاربرانی است که برای فعالیت آنلاین خود به فضایی بیشتر از هاست اشتراکی و کمتر از سرور اختصاصی نیاز دارند و همچنین جهت مدیریت مستقیم سرویس امکان پرداخت هزینه سرور اختصاصی را ندارند زیرا هزینه مربوط به آنها در حد متوسط است. سرعت بارگزاری سایت و اطلاعات نیز در سرورهای اختصاصی مجازی نسبت به سرویس‌های اشتراکی بالاتر است زیرا تعداد کاربر کمتری بر روی سرور اصلی در حال استفاده از منابع هستند.
اگر بنا به ماهیت فعالیت خود تمایل دارید امنیت بالاتری را در زمان استفاده از سرویس داشته باشید، و نگران دسترسی به اطلاعات بارگزاری شده هستید انتخاب این سرویس گزینه مناسبی برای شما است، البته این به معنای نداشتن امنیت بر روی دیگر سرویس‌ها نیست اما ضریب بالاتری را تضمین می‌کند. همچنین با توجه به ماهیت سرویس شما میتوانید بصورت مستقیم از وضعیت پایداری سرور مطلع شوید، این امکان با دریافت خدمات جانبی مانیتورینگ قابل اعمال است، بدین صورت که کافیست در زمان تهیه سرویس پورت‌های مهم مد نظر خود را به بخش فروش مانا سرور اعلام نمایید تا در نرم افزار prtg اقدامات لازم انجام شود.
مدیریت یک سرویس اختصاصی بدون شک نیازمند به اطلاعات فنی کافی دارد، اما اگر بنا به دلایل اعلام شده تهیه سرور مجازی جهت ادامه فعالیت شما الزامی است جای هیچ نگرانی نیست، شما میتوانید از امکانات مدیریت سرور مجموعه مانا در راستای ارتقا سطح کیفی و پایداری سرویس خود بهره‌مند شوید. با توجه به گسترش برنامه‌های تحت وب و پیش نیازهای لازم جهت انجام پروژه گاهی نسخه‌ای از نرم افزار مد نظر کاربران است که به دلیل مصرف منابع بر روی هاست اشتراکی قابل ارائه نیست، در نتیجه از مزایای دیگر دسترسی مستقیم مدیریت سرور خریداری شده را میتوان نصب نرم افزار شمرد. این سرور نیمه اختصاصی امکان استفاده ۱۰۰درصد از منابع را بصورت کاملا مجزا از دیگر فضاهای تخصیص داده شده به کاربر می‌دهد.
اگر دچار چالش تفاوت میان دو عبارت vds و vps هستید اشاره کوتاهی به معنای این دو سرویس پیش از بررسی پلان‌ها خواهیم داشت. ماهیت هر دو سرویس یکسان است و تنها نحوه مجازی سازی آنها با یکدیگر متفاوت است. در vds منابع بصورت کاملا اختصاصی در اختیار کاربر است و اضافه مصرف یا عملکرد دیگر کاربران بر روی ماهیت کاری آنها تاثیر نخواهد داشت اما در vps این پایداری برای کاربران تضمین نمی‌شود زیرا بصورت اختصاصی در حال استفاده از منابع نیستند. مورد دیگر درخصوص سیستم عامل سرور اصلی است که در vps تمامی ماشین‌های مجازی باید عینا مانند سرور اصلی باشند اما در vds میتواند نسخه متفاوت از سرور مادر باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۰۴:۳۰ توسط:ماناسرور موضوع: نظرات (0)